Returnarea produselor

Babytrend.ro ofera consumatorului/clientului, persoana fizica,posibiliatea de returnare a produselor achizitionate in termen de 14 zile de la primirea produsului si numai daca produsul a fost achiztionat la distanta respectand conditiile OUG nr. 34/2014.

Consumatorul/clientul are obligatia sa notifice in scris comerciantul ca se retrage din contract, ca doreste sa efectueze returul produsului, fara invocarea unui motiv si fara a suporta alte costuri decât cele de livrare, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea Contractului.

In cazul in care clientul/cumparatorul solicita retragerea din contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv sau pachetul in cazul in care produsul s-a livrat cu un alt produs gratuit in cadrul unei campanii. In cazul in care comanda este achitata, vanzatorul va rambursa suma in maxim 14 zile de la data informarii vanzatorului de catre cumparator asupra deciziei sale de retragere din contract.

In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata la retur doar daca produsele sunt sigilate

Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea produselor vandute sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate, in cazul in care nu s-a oferit sa recupereze el insusi produsele (se va lua data cea mai recenta).

Produsul poate fi returnat daca respecta urmatoarele conditii principale:

  • se returneaza in ambalajul original, impreuna cu toate accesoriile si documentele care l-au insotit
  • nu prezinta urme de uzura
  • nu prezinta modificari fizice, lovituri, zgarieturi, etc.
  • nu s-a folosit in spatiu exterior

Daca produsul nu corespunde cerintelor, clientului i se recomanda evitarea utilizarii si montarii lui, pentru a putea face returul acestuia in conditii optime. Daca produsul returnat este deteriorat, are semne clare de utilizare si nu poate fi vandut ca si produs nou, ne rezervam dreptul de a refuza produsul.

Exceptari de la dreptul de retragere

Conform OUG nr. 34/ 20014, art. 16 lit. e) fac exceptie de la dreptul de retragere produsele care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator (ex : pompe de san, aspiratoare nazale, sterilizatoare, aparate aerosol, tampoane san, suzete etc. sau care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid).

Produsele ce urmeaza a fi returnate nu vor fi primite de catre vanzatordaca nu se respecta conditiile de retur mentionate.

Alte detalii legate de retur:

Odata cu lansarea comenzii pentru produs, clientul isi da acordul privind Termenii si Conditiile comerciale si confirma ca i sa adus la cunostinta termenul de 14 zile privind returnarea unui produs si conditiile de retragere din contractul la distanta, conform OUG nr. 34/2014, art. 6 alin. (1), lit h).

Consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.

Daca produsul livrat catre client este neconform sau prezinta defecte de fabricatie, contravaloarea transportului la retur este suportata integral de vanzator.

Pentru expedierea coletelor retur,vanzatorul sugereaza clientului utilizarea aceluiasi serviciu de curierat prin care a primit produsele.

In momentul sosirii coletelor retur la serviciul specializat pentru preluari desemnat de vanzator,se va face o scurta verificare vizuala a coletului in prezenta curierului. Produsele neambalate sau cu ambalaj diferit de cel original vor fi refuzate la preluare.

Daca la preluare se constata urme de loviri sau manipulari defectuoase ale coletului sau daca starea acestuia nu este impecabila din punct de vedere al integritatii, se va face un proces verbal in care se vor semnala aceste probleme si o copie va fi inmanata curierului.

Toate coletele primite vor fi desfacute pentru a consemna starea la receptie a produselor din interior si pentru a verifica daca starea produselor este identica cu starea lor din momentul completarii formularului de returnare (in momentul completarii formularului, pe baza asumarii raspunderii, clientul trebuie sa consemneze starea produselor in scris si/sau prin fotografii). In cazul in care produsul returnat prezinta ambalaj deteriorat sau incomplet, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, ne rezervam dreptul de a decide refuzarea returului sau de a opri o suma din valoarea acestuia pentru a readuce produsul la starea initiala, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.

Clientul va fi instiintat in termen de 72 de ore de la primirea coletului de aceasta situatie si va putea alege daca primeste inapoi pe cheltuiala sa produsele neconforme si produsele care nu mai sunt in aceeasi stare in care au fost livrate initial clientului, sau daca accepta aducerea acestor produse la starea initiala.

In cazul retururilor repetate (peste 3 retururi nefondate), vanzatorul isi rezerva dreptul de a refuza acceptarea returului si inregistrarea de comenzi noi.

Daca doriti sa returnati un produs achizitionat de pe site-ul babytrend.ro, va rugam sa va asigurati ca returul indeplineste conditiile de mai sus, apoi va rugam sa realizati o solicitare scrisa prin completarea Formularului de Retur. Dupa receptionarea lui, va vom confirma primirea cererii de retragere.

Dupa confirmarea aprobarii returului, clientul/consumatorul poate efectua returul utilizand acelasi serviciu de curierat prin care a primit produsele. Clientul va trebui sa suporte costul direct al returnarii produselor. Costul aproximativ putand fi diferit in functie de greutatea produsului si localitatea din care se realizeaza expeditia.

Atentie: nu expediati produsul inainte de a avea acordul departamentului de retur, adresa de returnare a produsului poate fi diferita de cea a societatii.